
IMAGOKOULU
by Milla Rynty
SÄÄNTÖ 7% 38% 55% Ensivaikutelmaa ei voi tehdä kahdesti!
Tieto, jonka lähetämme maailmalle, koostuu
🎓 55% ulkonäöstämme - vaatteet, korut, kampaukset, meikki, haju ja käyttäytyminen - ilmeet, eleet, askeleet, käytöstavat, etiketti.
🎓 38% - ääni, intonaatio, sointi
🎓 7% - sanat
Teot luovat mainettamme.
Kaikki yhdessä on aito kuvasi ja mitä yhtenäisempi ja todellisempi se on, sitä mukavampi olet, mikä tarkoittaa, että tunnet sisäisen tasapainon⚖️.
On kaksi tapaa ilmaista itseäsi - aito ja strateginen.
Aito - näytä kuka todella olet.
Strateginen - teeskentele olevasi joku muu voittoa tavoittelemassa.
Jokainen, joka seuraa strategista polkua, huomaa ennemmin tai myöhemmin, että kaikki hänelle näkyvät edut eivät todellakaan ole hänen itseensä, vaan kuvan, haamu, jonka hän itse on luonut.
Laulajan, kapellimestarin, säveltäjän, taiteilijan tai tavallisen ihmisen imago voi rinnastaa sellaisia luonteenpiirteitä kuin hyve tai viehätys, empatia tai pidättyväisyys, mysteeri, tasaisuus, törkeäisyys, ylellisyys tai luonnollisuus.
Esimerkki - Salvador Dali.
Dali oli julkisuutta rakastanut valovoimainen taiteilija ja suuren yleisön keskuudessa hyvin suosittu. Hänen huomiota herättävät viiksensä tekivät hänestä tunnetun myös taiteen ulkopuolella. Dalísta sanottiin myös arvostelevasti, että hän oli pelkkä kyvykäs showmies, rahan kerääjä eikä vakava taiteilija.[20] Dalí oli ensimmäisiä taiteilijoita, joka käytti julkisuutta taiteellisena ilmaisumuotona.[21]Hän toi itseään esille koko elämänsä ajan esiintymisillään ja oudoilla mainostempauksillaan. Hän saavutti 1960-luvulta alkaen television kautta yleisön, jota hänen taiteensa ei kiinnostanut, ja hän olikin Picasson ohella aikansa kuuluisin elävä taiteilija.